środa, 17 czerwca 2015

VI Piknik Integracyjny S.Z.Z.P.

VI Piknik Integracyjny Samorządów Zawodów 
Zaufania Publicznego

IX Plenerowe 
Spotkania Aptekarzy Mazowsza




Impreza odbyła się 13 czerwca 2015 roku w Starej Miłosnej, w miejscu stacjonowania Szwadronu Kawalerii Kompanii Honorowej Wojska Polskiego.

Na pikniku można było obejrzeć ekspozycje różnych firm:







Pokazy chemiczne:







Dokonać drobnych zakupów:



Zaspokoić pragnienie i głód:







Piknik poprowadził Stanisław Banasiuk. W ramach imprezy odbędzie się wiele występów artystycznych. M.in.:
  • Zakładowej Orkiestry Dętej Gedeon Richter z Grodziska Mazowieckiego pod dyrekcją Jerzego Wysockiego
  • koncert piosenek dla dzieci - Pan Brzechwa Robi Show
  • zespół Boba Jazz Band
  • Sebastian Karpiel-Bułecka oraz zespół Zakopower
  • zespół Cardioband
  • zespół Hamak Band Anti-Age Music





Zadbano o moc atrakcji również dla najmłodszych.

 







Można było pojeździć na koniach i kucykach:





Dla wielbicieli zabytkowych aut:
(pojazdy przedstawione przez grupę Blitzteam)

Mercedes L4500A - 1944

W 1926 r. powstał Daimler - Benz. Na maskach pojazdów pojawiła się 3-ramienna gwiazda i wieniec laurowy. Lata 30 przyniosły dalszy rozwój konstrukcji ciężarówek. W 1932 roku Daimler-Benz wytwarzał 2000 samochodów rocznie i z każdym rokiem ta liczba rosła. Pojawiły się Ciężarówki z oznaczeniem L, które w okresie II wojny światowej odegrały znaczną rolę. Gdy Hitler doszedł do władzy, dla producentów ciężarówek zwiększyły się zamówienia na szybkie i sprawne w każdym terenie pojazdy ciężarowe. Najwięcej ciężarówek dostarczał Opel. a zaraz za nim trzymał się mercedes ze swoim L 3000 S.

Prezentowany pojazd to Mercedes L 4500 A
4500 - to ładowność pojazdu w kg
A - od słowa Allrad oznacza napęd na 4 koła
do końca wojny wyprodukowano 9500 sztuk tego pojazdu z silnikiem 7.2 litra o mocy 112 KM. Późną jesienią  1942 roku Mercedes biorąc przykład z Opla wprowadził do swoich ciężarówek napęd gąsienicowy, lecz mercedesów w wersji maultier wyprodukowano kilkakrotnie mniej niż Opli. 

Pojazd Mercedes L 4500 A podobnie jak Opel Blitz produkowany był w wielu różnych wersjach. Najpopularniejsza wersja tego pojazdu była wykorzystywana w celach:

  •  przewozu znaczną ilości żołnierzy
  • holowania ciężkich armat do ostrzeliwania samolotów wroga z działka przeciwlotniczego 2 cm Flak vierling lub Flak 38.2 cm montowanego na skrzyni ładunkowej.







Opel Blitz 4x4 - 1944

Był to lekki samochód ciężarowy produkowany przez niemiecką firmę Adam Opel AG w latach 1930 - 1973. Po roku 1973 jego następca produkowany już przez firmę Bedford Vehicles z Luton był sprzedawany pod nazwą Bedford Blitz (lub Opel Bedford Blitz) aż do 1987 roku. 
Pojazd był powszechnie używany przez Wehrmacht w czasie II wojny światowej. Montowano na nim działka przeciwlotnicze, przewożono żołnierzy i zaopatrzenie oraz używano jako ruchome centrum dowodzenia albo sanitarkę.








Zis 5 - 1938

ZiS-5 to radziecki, 3-tonowy, wielozadaniowy samochód ciężarowy, który był produkowany w latach 1933-1958 przez zakłady ZiS, UlZiS oraz UralZiS.

Pojazd stanowił kopię amerykańskiej  ciężarówki Autocar CA. Oprócz pojazdu GAZ-AA był to podstawowy samochód ciężarowy rodzimej produkcji, używany przez Armię Czerwoną podczas II wojny światowej do czasu podpisania ustawy Lend-Lease Act i rozpoczęcia dostaw sprzętu wojskowego ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii w latach 1942-1944.

W związku z problemami z dostępnością materiałów do produkcji samochodów ZiS-5, które pojawiły się wkrótce po rozpoczęciu wojny, w 1942 roku znacznie uproszczono konstrukcję pojazdu, m.in. zastępując dotychczas metalową kabinę, kabiną wykonaną z drewna. Zmodyfikowane samochody otrzymały oznaczenie ZiS-5W.







Opel P4 - 1936
  • Silnik - 4 cylindrowy, 23 KM, 1074 ccm
  • Skrzynia biegów - 4 stopniowa w tym wsteczny
  • Sprzęgło - suche, jednotarczowe
  • Hamulce - mechaniczne na tylną oś
  • Zużycie paliwa - 8,5 - 9 l /100km
  • Prędkość maksymalna - 85km/h
  • Masa własna 800kg
  • Ładowność - 500kg
  • Rozstaw osi - 2286 mm
  • Prześwit 205 mm
  • Rozmiar 3,76 m (dł.) x 1,54 m (szer.) x 1,84m (wys.)

Zaprezentowany na imprezie egzemplarz to jeden z 16 wyprodukowanych Opli P4 w wersji pickup na zamówienie armii austriackiej w 1936 roku. Karoserie pojazdu na potrzeby wojskowe przystosowała firma Neubarth Karosserie Wormidt w Prusach Wschodnich, założona w 1859 roku, co potwierdza oryginalna tabliczka wewnątrz kabiny pojazdu.

Z powodu słabych wyników podczas prób i testów wojskowych, nie kontynuowano produkcji Eksportowane do Austrii pojazdy powróciły do Niemiec, gdzie prawdopodobnie wcielano je do armii, na co wskazywał odcień oryginalnego lakieru na pojeździe. W zakładach Opla produkowano model P4 w wersji cywilnej na znacznie większą skalę.

Podczas II Wojny światowej w siłach niemieckich znalazło się znacznie więcej Opli P4 w wersjach standardowych, oraz pod postacią małych ciężarów Ciężarówki P4 powstałe po 1936 roku były produkowane w postaci bardziej zbliżonej do standardowej wersji pojazdu. Podczas wojny Opel dostarczał armii niemieckiej również same podwozia modelu P4, które w wojskowych warsztatach adaptowane były jako imitacje lekkich czołgów czy pojazdy poczty polowej.

Nieznany jest okres, ani historia przybycia pojazdu do polski.Wiadomo, te pojazd zmieniał właścicieli przynajmniej pięciokrotnie na terenie Warszawy.

Prezentowany egzemplarz przeszedł pięcioletnia gruntowną renowację obejmującą na nawet najmniejsze podzespoły konstrukcyjne pojazdu.

Do dnia dzisiejszego na świecie pozostały tylko 2 oryginalne pojazdy z serii 16 szt. z 1936 r., w tym egzemplarz, można było oglądać na imprezie. 






Jeep Willys MB 1944

Willys MB, potocznie znany jako jeep – wojskowy samochód osobowo - terenowy konstrukcji amerykańskiej z okresu II wojny światowej. Jego bliźniaczym wariantem, produkowanym na licencji w zakładach Ford, był Ford GPW. Oba modele były szeroko używane przez wszystkie siły alianckie podczas wojny, a następnie także przez użytkowników cywilnych w wielu krajach.

Była to podstawowa wersja wojskowego Jeepa. Powstało 361 349 sztuk.





Replika BMW R 71 - 1939



Gaz 24 Wołga

Samochód osobowy produkowany przez fabrykę Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod w Niżnym Nowogrodzie.

Wołga produkowana była w dwóch wersjach GAZ-24-01 (sedan) i GAZ 24-02 (kombi).

Wołgi 24 najczęściej można było spotkać w roli taksówek, gdyż posiadały obszerne wnętrze (szerokość wnętrza ok. 1,5 m.) oraz bardzo miękkie piórowe zawieszenie tylne, które zapewniało znaczną wygodę jazdy.

Bardziej luksusowe wersje (koniecznie w kolorze czarnym) były zarezerwowane dla dyrektorów fabryk i urzędników państwowych, a także tajnych oddziałów milicji oraz wywiadu. W latach 80. krążyła legenda o wołdze, której załoga porywała dzieci.

Następne wersje Wołgi to GAZ-24-10 Wołga, GAZ-31029 Wołga i GAZ-3105 Wołga







Polonez "Borewicz" Milicja - 1986r.

  • okres produkcji - 1978 - 1986
  • prędkość maksymalna - ok. 150 km/h (w zależności od wersji)
  • przyspieszenie - ok. 16 s. do 100km/h (w zależności od wersji)
  • silniki: R4 OHV 1295 cm3, 1491 cm3, R4 DOHC 1995 cm3
  • moc maksymalna - 65 KM - silnik 1300; 82 KM - silnik 1500; 112 KM - silnik 2,0

Klasyczny Polonez, potocznie zwany "Borysewiczem" produkowany był w Warszawskiej Fabryce FSO w Żeraniu w latach 1978 - 1986. Polonez miał być następcą Polskiego Fiata 125p (który produkowany był równolegle, jeszcze do 1991 roku). Po swoim poprzedniku nowy samochód FSO odziedziczył znaczną część rozwiązań technicznych, ale dostał za to całkiem odmienne nadwozie.

Poloneza wyposażono w klasyczny układ napędowy - silnik z przodu, napęd na koła tylne, przenoszony poprzez wał napędowy. Zdecydowano się na montaż silników pochodzących z Polskiego Fiata 125p - czterocylindrowych silników rzędowych w układzie OHV o pojemnościach 1,3 oraz 1,5. Zostały one jednak poddane modyfikacjom: otrzymały głowicę o zmienionym kształcie komór spalania kolektor dolotowy oraz ssący o innym zarysie, nowy termostat z ulepszonym układem chłodzenia, zastosowano inny typ gaźnika oraz układ rozrządu napędzany paskiem, po wszystkich zmianach jednostka napędowa różniła się od pierwowzoru w prawie 150 punktach.

Polonez przez pierwsze lata produkcji zbytnio się nie zmienił, dopiero w 1986 roku zaczęły się pojawiać zauważalne zmiany. Przede wszystkim zastąpiono plastikowe nakładki na tylnych słupkach szybami, d tej pory Polonez otrzymał nowy przydomek - "Akwarium".

Służba polonezów w Milicji Obywatelskiej rozpoczęła się już w 1978 roku, co prawda były to pojedyncze sztuki, ale w latach 80-tych stawał się podstawowym radiowozem. Od wersji cywilnych odróżniały się przede wszystkim wyposażeniem. Polonezy milicyjne posiadały sygnały dźwiękowe o zmiennych tonach, niebieski błyskowy sygnał wraz z galeryjką, megafony, dwa lusterka oraz halogeny. We wnętrzu znalazła się radiostacja i wzmacniacz do megafonów.





Na imprezie można było obejrzeć czołg T-91 "Twardy"

Czołg ten jest podstawowym wozem bojowym znajdującym się w Wojsku Polskim. Załogę czołgu stanowią 3 osoby.
Czołg wyposażony jest w komputerowy system kierowania ogniem, kamerę termowizyjną, pasywne przyrządy obserwacyjne, automat ładowania, urządzenia do pakowania przeszkód wodnych po dniem termiczną aparaturę dymotwórczą, wyrzutnie granatów dymnych, system ostrzegania przed namierzeniem wiązką laserową i przeciwdziałania.
W celu umożliwienia wykonania okopów czołg wyposażony jest w urządzenie do samookopywania.


  •  masa - 45 300 kg
  • wymiary (m.) - długość z lufą do przodu 9,53, szerokość z osłonami - 3,59
  • wysokość do stropu wieży - 2,19, prześwit 0,4
  • maksymalna prędkość jazdy - 60 km/h
  • maksymalny zasięg jazdy - do 650 km
  • moc silnika - 850 KM
  • uzbrojenie - 125 mm armata gładkolufowa 2A46 Rapira - przeciwlotniczy wkm NSWT - 12,7mm
  • sprzężony z armatą km PKT - 7,62 mm
  • wyrzutnie granatów dymnych Tellur
  • system ostrzegawczy Obra
  • system kierowania ogniem Drawa
  • kąt ostrzału armaty w płaszczyźnie pionowej od -6 st do + 14 st; poziomej -360 st
  • zdolność pokonywania przeszkód
    • ścianki o wysokości do 0,85 metra
    • rowy o szerokości do 2,8 metra
    • brody o głębokości do 1,2 metra bez przygotowania, 1,8 metra po przygotowaniu, 5,0 metrów z rurą doprowadzającą powietrze 


























1 komentarz:

  1. Podróżując po drogach, nigdy nie wiemy, kiedy możemy napotkać problemy. Dlatego warto znać usługi pomocy drogowej, takie jak te oferowane przez firmę dostępną na stronie https://jarex24.pl/. Kliknij w link i przekonaj się, że w razie awarii lub wypadku możesz liczyć na profesjonalną i szybką pomoc.

    OdpowiedzUsuń